sobota 5. septembra 2009

Idem do Pešti

"The sun shone, having no alternative, on the nothing new." - S. Beckett, Murphy, prvá veta.

Vraciam sa do Budapešti.

Nuž veru, idem sa zase/aj naďalej vzdelávať ako rozvracať slovenskú svojstojnosť, Soros to stále platí.

Po poriadku.

Ak ste to nebodaj nepostrehli, uplynulý rok som od septembra trávil v Budapešti na Central European University, kde som si bol zadovážiť titul MA. Popri PhD štúdiu v Prahe, ktoré nie celkom spĺňalo moje očakávania.

Niekedy v marci, či apríli som usilovne presviedčal jednu spolužiačku, nech sa neondí a prihlási sa aj na PhD, deadline sa blížil. Nebol som úspešný, presvedčil som len seba, uvedomiac si, že v Pešti chcem zostať. Že tam dobre. Fajn ľudia, super prostredie, intelektuálna bohuotcu výzva! Za víkend som zbúchal prihlášku, projekt nejapný na 500 slov a poručeno bohu a podateľni. Za pokus veď atď.

Na pohovor som si obliekol moje obľúbené tričko s nápisom "I make stuff up" lebo verím na truth in advertising. 20 minút som tuho improvizoval a bolo. Neúspešní kandidáti sa neinformujú, doniesli sa mi len šuškandy, že som prvý pod čiarou (na daný track brali dvoch ľudí) a všeobecné blahopriania, lebo vraj jeden prijatý určite odskočí a som tam. A veru koncom júna som bol tam. A keby ste vedeli s akou chujovinou, moment pohľadám to, názov som zabudol, aha: "Liberalism, egalitarianism and the role of experts in politics".

Na fčul buc múdry. Idem teda späť do Pešti pliesť z intelektuálneho hovna PhD bič. Prahu neprerušujem, len ostáva aj naďalej na vedľajšej koľaji. A ja si môžem spievať:

Ešte stále mi na to neprišli
že predstieram
že hovno viem
že hovno viem
že hovno jéjéjéjéjéjéjéviem.

Žiadne komentáre: