streda 13. augusta 2008

Letné čítanie, part deux

Naprotiveň všetkým mojim inklináciám sa v piatok poobede odoberiem vycapiť na pláž do Chorvátska, kde zotrvám v prepotenom ničnerobení po dobu celého týždňa. Dám vám pár minút, aby ste ma poľutovali.

Hotovo? OK, áno, budem 10 dní offline, bez počítača a vôbec bez techniky, ak nerátam holiaci strojček a ponorný varič na čaj. Iste chápete, že za takýchto okolností je imperatívom zvolenie vhodnej literatúry. Dal som si obmedzenie, že viac než 5 kníh trepať nemienim - všetci kandidáti sú tenšie veci, brať len jednu, dve hrubé knihy, ktoré by ma nemuseli baviť je priveľké riziko, doma tak ostane napr. Cloud Atlas Mitchellov, či Miévillovo Perdido Street Station, alebo aj ten Moby Dick, či Wolfeov Ohňostroj márnosti. Nasleduje teda akýsi užší zoznam predbežných kandidátov; rád by som počul aj vaše názory, ctení okoloidúci:

P. Pišťanek – Mladý Dônč
PG Wodehouse – The Code of Woosters
Terry Pratchett – Monstrous Regiment
Evelyn Waugh – Drazí zesnulí
Joseph Conrad – Under Western Eyes
Kingsley Amis – Lucky Jim
Houellebecq – Platforma
Hm, alebo Coetzee (Hanebnosť) alebo Bernhard (Rúbanie lesa), či niečo celkom iné?

Z hentoho zhluku uvažujem 4 knihy vybrať - taktiež som sa totiž nazdával, že aspoň 1 kniha by mala byť cerebrálnejšia a tu mám dvoch kandidátov:

Leo Straus: Obec a člověk
Pierre Bourdieu: Teorie jednání

Leo Strauss mi z týchto dvoch prichodí ako kvintesenciálne plážové čítanie. Veď čo už môže byť lepšie než trochu ezoterického vykladania politickej filozofie Aristotela a Platóna.

Inu, čo mi odporúčate?

Žiadne komentáre: