nedeľa 9. marca 2008

Teraz niečo celkom iné

Hudba. Teda, voľne vzaté.

Už dlhšie ma škrelo, že pri postovani hudby z youtube som odkazaný len na to, čo už uploadli iní, a veci, o ktoré by som sa naozaj rád podelil tam jednoducho nie sú dostupné. Darmo je tam 200 videoklipov Arctic Monkeys s občasným raritným Menuhinom, keď tam nenájdem Janáčka, Golijova ani nič poriadne od Leafcutter Johna či Fiery Furnaces. Alebo už čo. Nuž a keďže som trubiroh technický, chvíľu mi trvalo, kým som našiel niečo, čo by umožnilo v prijateľnej podobe tu na blogu zdieľať mp3 hudbu. Ale teda niečo som našiel, aspoň dočasne, a YouTubeCast tak už nateraz bude skôr zriedkavosťou.

Inauguračne začnem s niečím naozaj iným. Niečím, čo ukáže až do akých hĺbok siaha zvrhlosť môjho hudobného vkusu.

Trúfam si tvrdiť, že väčšine z vás je tvorba talianskeho skladateľa Giacinta Scelsiho neznáma. Taktiež si trúfam tvrdiť, že po tejto ukážke bude väčšine z vás ľúto, že už vám známa je. Ale je to dobrá vec zas. Mne sa páči. Trhnite si.


Giacinto Scelsi - Canti del Capricorno, Canto No. 8; "spieva": Michiko Hirayama.

Toto nie je práve najreprezentatívnejšia ukážka jeho tvorby, 4 kúsky na jednu notu (Quattro Pezzi su una nota sola) pre komorný orchester sú oveľa známejšie. Scelsiho hudba sa zameriava na jednotlivé tóny a ich priestorové funkcie, je minimalistická s niekedy až mantrickými presahmi (sa mi mudruje s wikipédiou). Už len dodám, že adresár s jeho menom má u mňa na disku 1 giga, čiže sa tu od neho zrejme ešte niečo vyskytne. Tešte sa.


Giacinto Scelsi - Quattro Pezzi su una nota sola I. (1959)

Žiadne komentáre: