nedeľa 24. februára 2008

Tipujem Oscarov

Nemám ja veru veľa zvykov či rituálov, teda ak nerátame také zlozvyky ako jesť, spať etc. Jedným z mála je, že sledujem v TV odovzdávanie Oscarov. Naživo. Celé. Pro7. Aj s Werbungom. A tipujem výsledky, len tak, pre seba. A keďže viem, že vás to tu určite všetkých náramne zaujíma, podelím sa s vami tohto roku o moje tipy. No čo, aj inší, onakvejší a inteligentnejší ľudia to robia. Tu sú nominovaní. A tu sú moje kydy:

Naj film
Vyhrá: No Country for Old Men.
Tento film som ospevoval už pred mesiacom, odvtedy som síce videl aj Atonement, Juno aj Michaela Claytona, ale z nominovaných, hoc všetko solídnych filmov, NCFOM stále čnie najvyššie.

Naj herec v hlavnej úlohe
Vyhrá: Daniel-Day Lewis, There Will Be Blood.
Daniel-Day Lewisa, ktorý to má temer isté, som jediného nevidel, ale ani hociktorý zo zvyšných 4 by nikoho nemal uraziť, ak vyhrá. Obzvlášť Tommy Lee Jones, čoby otec vojaka, ktorý bol zavraždený krátko po návrate z Iraku v In the Valley of Elah a George Clooney ako Michael Clayton v eponymnom filme o právnikovi sa mi veľmi páčili.

Naj herečka v hlavnej úlohe
Vyhrá: Julie Christie
Opäť som nevidel. Moja veleobľúbená Cate Blanchett ako Alžbeta bola super, ale zas s takým slabým scenárom toho veľa narobiť nemohla. A Ellen Page mali nominovať už za Hard Candy.
Mala vyhrať (alebo byť aspoň nominovaná): Keira Knightley, Atonement.

Naj herec vo vedľajšej úlohe
Vyhrá: Javier Bardem
Nenie o čom.

Naj herečka vo vedľajšej úlohe
Vyhrá: Cate Blanchett
Hádam najťažší tip. Ale Cate Blanchett stelesnila manierizmy Boba Dylana dokonale. Ale ak nie ona tak potom buď Tilda Swinton (dúfam) alebo Amy Ryan (dúfam, že nie).

Réžia
Vyhrá(jú): Coenovci, NCFOM. Ak nevyhrajú, tož sa hádam aj naseriem.

Pôvodný scenár
Vyhrá: Diablo Cody, Juno
Striptérka, blogerka, scenáristka, si po sošku docupitá v milionových topánkach. Ach. Len keby tie dialógy neboli miestami také, hm, neviem, až príliš ... príliš. "That ain't no Etch-A-Sketch. This is one doodle that can't be un-did, Homeskillet." Ugh. "Silencio, old man!" ...vyčačkané.

Adaptovaný scenár
Vyhrá(jú): Coenovci (Jedine, že by Akadémia chcela za niečo odmeniť aj PT Andersona)
Mali by vyhrať: Coenovci. Duh!

Kamera
Vyhrá: Roger Deakins, len neviem za čo, najskôr za NCFOM.

Strih
Vyhrajú: Coenovci.
Tuším im z toho robím festival, ale aj Bourne Ultimatum by tu mohol byť dobrým kandidátom.

Hudba:
Vyhrá: Dario Marianelli, tie písacie stroje si z Atonement zapamätá každý.
Mal by vyhrať: James Newton Howard za hudbu k filmu Michael Clayton.

Neanglický film: Katyn (Wajda); Malo vyhrať: Tá rumunská depresia o potrate.

Zvyšok v skratke: Animovaný film: Ratatouille; Výprava: Sweeney Todd; Kostýmy: Elizabeth: Golden Age; Make-up: Piráti Karibiku - Blabla po tretí raz; Song: Tá blbosť z Once; Zvuk aj Strih Zvuku: NCFOM (!); Vizuálne efekty: Piráti; Dokument: No End in Sight; Krátky animovaný: I Met the Walrus; Krátky dokument: Sari’s Mother; Krátky hraný: Om natten.

Update (25.2., 6:00 ráno): To je hanba. Trafil som len 11 z 24. Zabudol som, že pokiaľ hráte v biopic filme a máte na sebe veľa zohyzďujúceho makeupu výhra je istá - Marion Cotillard. Ale veď nič proti a Tilde Swinton to tiež rozhodne prajem, je úžasná. V technických kategóriach som nehorázne podcenil Bournovo Ultimátum. Tak mi treba. Nie Katyn, ale Falšovatelia - Holokaust pobil sovietsky masaker. Deakinsove dve nominácie za kameru sa navzájom zrušili. Etc. Idem spať.

Žiadne komentáre: