sobota 9. februára 2008

Skurilnosť jednej voľby

Snažil som sa príliš voľbu českého prezidenta nesledovať, vediac, že by mi to nerobilo dobre. Ale aj tých pár momentov, čo som zachytil ma dokázalo pekne vytočiť. Tých, ktorých takéto veci zaujímajú, si už o tom mohli prečítať všelikde inde. Odo mňa len pár postrehov.

Včera niečo po tretej zapínam TV, že reku, či už odvolili, k mikrofónu práve pristúpil šéf poslaneckého klubu ČSSD Hašek, nádejný to zväzák paroubkovského razenia, a "ospravedlnil" sa divákom, za to, že sú už niekoľko hodín svedkami hašterenia o procedurálnych otázkach. 4 strany boli podľa neho za voľbu verejnú, len jedna za tajnú. Z velezradných obštrukcii obvinil ODS. Z toľkej demagógie mi prišlo mierne nevoľno. "Správne súdruh, nepriateľ ľudu bol identifikovaný a musí byť zlikvidovaný", zašomral som a TV znechutene vypol. Že bude ODS napokon jedinou stranou obhajujúcou demokratický princíp tajnej voľby som akosi nečakal. Večer ako som vyrozumel ODS nátlaku a podrazom ČSSD a Zelených ustúpila. Nad ČSSD už snáď každý slušný človek zlomil palicu, ale počínanie Zelených muselo zobrať ilúzie každému, kto by snáď od nich čakal inú ("slušnú" – ha!) politiku.

Fraška pokračovala bezvýsledne aj dnes. Opäť som zachytil len kúsok – záver tretieho kola voľby, keď to chvíľu vyzeralo pre Klausa nádejne. Včerajšie nervové vypätie však, zdá sa, nahlodalo zdravie troch voliteľov, jeden z ČSSD (údajne nespoľahlivý) bol hospitalizovaný a dvaja senátori za KDÚ-ČSL voliaci Klausa si šli po lieky! Neviem, beriem ako možnosť, že sú starí a chorľaví, ale pre kristove rany, to nemajú asistentov, sekretárov, rodinu, priateľov, ktorí by im tie lieky doniesli? Komunisti ďalej hrali svoju hru o legitimizáciu ("rokujte s nami!") a ako sľúbili, nevolili nikoho. Posledná čitateľná strana v ČR? Môjtybože. Obrázky, ktoré som nemusel vidieť: Paroubkov arogantný mastný ksicht a masívny pupok, Bursíkov výraz svätého inkvizítora prizerajúceho poprave kacíra, čo mal celý čas v očiach a Švejnarova úlisnosť pred kamerami po konci prvej voľby pri jeho ohlásení, že v boji pokračuje. Bonus: Topolánek nadáva moderátorovi prenosu ČT za neprofesionalitu. Choice! Železný naozaj nebol žiaden lumen, ale...

Slovo dňa: skurilný.

Podobne ako Cadio tu priznávam, že mám čisto estetický bias v prospech Klausa, pričom Švejnar mi bol deň odo dňa nesympatickejší, čo vyvrcholilo jeho TV vystúpením u senátorov ČSSD. Ale ani profesor Švejnar, ani profesor Klaus, neboli hodní takejto voľby. Boratizácia ™ politickej scény nezadržateľne napreduje aj v Čechách.

PS: Zajtra idem na niekoľko dní do Prahy, blogovanie nasledujúci týždeň bude mierne až žiadne.

Žiadne komentáre: