štvrtok 4. júna 2009

Dilema eurovoľby

Pozorujem, že budú totie eurovoľby. Ani neviem presne kedy, vraj v sobotu. Minule som ich svedomito odignoroval a prispel tak historickém úspechu najnižšej účasti, na čo som aj náležite hrdý. Tohto roku ale váham a vajatám, predsa len, som za každú srandu. Ale koho?

Tuná v Pešti volia 7. júna. Viem, lebo v metre na mňa svietia plagáty Jobbiku, majú graffiti aj na plotoch a stenách a keď už by ste chceli zvracať, všimnete si, že nejaký dobrák ich meno šplechol aj na zem. Ale je aj strana, ktorú by som v týchto voľbách volil s radosťou. MDF, maďarský ekvivalent VPN a KDH v jednom, ktorý nejakým zázrakom stále žije/živorí, má po meste prosté, svetlo-zelené plagáty, na ktorých svietia len dve mená: BOKROS HABSBURG. Nič viac ani nie je treba dodať. Name recognition jak sviňa. Samozrejme, nemajú šancu.

Je veliká škoda, že SNS nepostavila na čelo kandidátky Jána Slotu. To by som ho s najväčším sebazaprením, a nebol by som sám, aj volil. Neexistuje totiž lepší spôsob, ako sa zbaviť chuja domáceho politika, než ho vyslať na dôchodok do Bruselu. 5 rokov pokoj. A že by ich tam z neho zrádnik chytal je už len milý bonus.

The next best thing, hoci na míle ďaleko, by podľa tohto princípu bolo jednoznačne voliť KDS-OKS. Veď čo už by bolo lepšie než zbaviť sa Vlada Palka na 5 rokov, nech si ide zamoralizovať trošku do Bruselu. Aj by som mu doprial. Fakt. A že by sa tam z neho stal federast naozaj nehrozí. A opäť, mali by tam z neho anafylaktické šoky každý deň. Jaj. Aj som uvažoval s týmto motívom spusiť web-roots kampaň, ale nejak nezvýšilo času. Teraz mi už len ostáva povedať, že to stojí za úvahu. Ale dopadnú asi ako to MDF, ba i horšie.

SaS? Ako vravia rumunskí kolegovia: Seriós? No nie, vážne, už zase všetci načisto rozum potratili? Ten onanistický projekt bloggerov a komentátorov? Si vážne myslia, že webový dav sa dá preložiť do volebného úspechu? Klikanosť a (z)voliteľnosť sú dve rozdielne veci. To už sa mohli rovno nazvať Strana 2.0. A ten zväzácky duch, čo z nich vanie. Mňamky. O týchto srandistoch snáď aj separátny článok neskôr.

Neviem. V SDKÚ aspoň správne pochopili princíp, že do Bruselu sa posiela na zaslúžený odpočinok a šupli na kandidátku Kukana. Snáď mu to vyjde, v 2004 mu to nevyšlo aj vďaka mne a nechce sa mi mu veľmo pomáhať ani teraz. Ale koho iného?

Aby som zas uvažoval nad pokorením rekordu v účasti.

Žiadne komentáre: