pondelok 16. júla 2007

Div Sveta: YouTubeCast # 10

Neviem kto to vymyslel, že Divy Sveta musia byť stavby. Nie, nemienim sa tu radšej pozastavovať nad tzv. novými divmi sveta, výsledok to globálneho nevkusu, kde nejaké krabice v džungli, alebo prerastený Schöne Nazi sú tým svetovým naj. Len som chcel povedať, že keby som zostavoval vlastných sedem divov určite by som tam zaradil Goldbergove Variácie. Konkrétne ich interpretáciou Glennom Gouldom.

Glenn Gould si urobil meno na ich na ich nahrávke v roku 1955 a potom, na sklonku života, ich roku 1981 nahral opäť. Povedz mi, ktorého Goulda preferuješ a ja ti poviem kto si. Kým nahrávka z roku 1955 je fenomenálna – lyrická a energická, 1981 je, myslím, pokojnejšieho, meditatívnejšieho rázu. Osobne dávam prednosť 1981. A ako správny snob už sotva znesiem inú nahrávku. Čo mám ešte od Claudia Arrau staršiu ex-obľúbenú mi zrazu po Gouldovi prišlo akoby to hral lakťami.

Ale dosť bolo kecov:

Johann Sebastian Bach – Goldberove Variácie, Var. 25, Glenn Gould.

Žiadne komentáre: