piatok 22. júna 2007

Údržba

Zase raz v piatok vyvstala otázka, čo s načatým večerom. Pozerám, že folder s hudbou nejako napuchol, 65 giga, niekde sme asi súdruhovia urobili chybu. Takže čas najvyšší na archívne práce – prejsť súbory, vyhľadať a vymazať nezmysli, čo nepočúvam a prípadné duplicitné súbory.

A ideme pekne podľa abecedy. Albinoni, Arab Strap, Arcade Fire, Arctic Monkeys, Archie Bronson Outfit, nie je čo riešiť, ostávajú. Bacha už som raz upratoval, vtedy dostali Carl Philipp Emanuel a Johan Christian samostatné adresáre, treba veď nechať papa Johanna Sebastiana osamote. Zase nič. Čo ďalej, ah Beethoven, skutočne potrebujem 2. a 4. klavírny koncert dva razy? Verzia s Glennom Gouldom postačuje, mažem. Belle & Sebastian, okej. Pri Albanovi Bergovi chvíľu váham. Napokon vyhráva pocit snobizmu, Berg zostáva. A Berlioz, no skutočne operu Trójanky snáď stačí mať raz, načo sušiť na kompe dve verzie. Šup ho jednu do koša. Boccherini, ale ale, tieto kvintetá pre hoboj a sláčiky už som kdesi videl – mažem a jedu. A za Borodinom už sa škerí Brahms. Bože, dobre vidím? Koncert pre husle a violončelo Op. 102 mám nie dva razy, nie tri razy ale hneď v štyroch verziách! Konkrétne:

Heifetz (h) & Piatigorsky (č) – Wallenstein (d)
Oistrakh & Rostropovich – Szell
Heifetz & Feuremann – Ormandy
Boskovsky & Brabec – Furtwängler

A teď babo raď! Striedavo som ich počúval a uvedomil si, že nechcem vymazať ani jednu verziu. Po pozornejšom počúvaní sa mi už nechce vymazať vôbec nič, ani len Bjork nie. To sme to dopracovali, údržba skončila skôr než začala.

Žiadne komentáre: